2015. június 28., vasárnap

Keep Relaxing

Sziasztok!

Hát, már épp ideje volt, hogy írjak egy új bejegyzést. Pontosabban, az elsőt, ami szólni is fog valamiről! Húúú~ >.<

Szóval arra gondoltam, hogy első körben egy segítséggel szolgálok nektek. Mégpedig azok számára, akik nehezen tudnak koncentrálni, kikapcsolni, vagy elaludni.

Honnan jött az ötlet?
3 napja itt aludt nálunk az unokatesóm kisfia, Patrik. Délutáni szundijánál, az istenért sem tudtuk elaltatni, így végső elkeseredésemben altatódalokat kapcsoltam be neki. Hát, ő még továbbra is marha jól eljátszott, meg visongatott magának, mi anyával pedig össze-vissza ásítoztuk magunkat..
Múlt éjjel lefeküdtem aludni. Annyira még nem voltam álmos, hogy azonnal elaludjak, úgyhogy nekiálltam zenét hallgatni. Kb. 1,5 - 2 óráig próbáltam így elaludni, majd végül kikapcsoltam, hogy akkor mostmár valahogy csak elalszom. Hát, nem sikerült. Végül visszatértem a zenehallgatáshoz, de ezúttal nem azt hallgattam, amit eddig, hanem próbáltam nyugisabb zenékre váltani.
Elindítottam azt a dalt, amivel a minap Patrikot próbáltam elaltatni. Hiszitek vagy, de bejött!


Ez egy - szerintem nagyon szép - zongora mű. Igen, tudom: 1 óra hosszú.
De higgyétek el, hogy nagyon jó.
Úgy utálom, amikor egy hosszú nap után, beesek az ágyba, és attól függetlenül, hogy csönd van a szobában, a fejem zsong. Mintha még mindig a suliban lennék hallom az általános morajt.
De ez a dal segít. Elindítod, és egy kis idő múlva azt veszed észre, hogy konkrétan nem gondolkodsz semmin. Hogy már csak 1 hajszál választ el attól, hogy elaludj.
Ráadásul egy óra alatt, tuti elalszol. ^^

Ami számomra még nagyon megnyugtató, az az eső hangja.
Szeretem az esőt. Mikor estére jön egy vihar, mindig kinyitom az ajtót, így azon túl, hogy a szoba megtelik friss levegővel, hallom az esőcseppek hangját.
Engem nagyon megnyugtat ez a hang, és segít egy kicsit kikapcsolni.
A nővérem is ezt szokta hallgatni, úgyhogy lehet benne valami. :)

És ha már a nővéremnél tartunk, ő ilyen relaxálós zenéket is szokott hallgatni.
Csak úgy napközben, vagy elalváskor. De őt ez még a tanulásban is segíti.
Ha egy kicsit belehallgattok, ebben is megtaláljátok a vizet, mint nyugtató hangot. Bár, itt most nem eső formájában. :)

Ez egy kicsit más, abból a szempontból, hogy ebben nincs víz hang, semmilyen formában.
Ettől függetlenül szerintem ez is nagyon szép, és inspiráló dal.
Ha valaki nézi közben a videót is, az is segíthet, ugyan is, teljesen természetes, és egy kis idő után, olyan, mintha mi is ott lennénk.
Bár ez a dal számomra nem elalvást segít, hanem pont úgy érzem, mintha szárnyra kapna a fantáziám, a képzeletem. Mintha, hírtelen képes lennék bármire.

Nem tudom, ki mennyire van oda, az ilyen dolgokért, de azért egyet beleteszek, hátha valakinek segít.
Szóval ez a videó egy kínai tradicionális dal, Tong Li előadásában.
Szerintem nagyon szép a zene, és a lány hangja is.
Az egész dalnak nagyon szép hangzása van, és nagyon megnyugtató.
Viszont, mivel ez nem kimondottan a relaxálás, kikapcsolódás jegyében készült, csak 4 perc, 26 másodpercig tart.

Ez egy 1 órás videó, azonban sok kis 3-4 perces tételekből áll.
Van közte zongorával előadott, mint a legelején is, és van, amiben a zongora nem kap akkora hangsúlyt.
Egy azonban jellemző az összes darabra: a lassú, szomorkás, melankólikus hangulat.
Szerintem érdemes belehallgatni, mert mégha nem is tetszik belőle az összes dal, egy-kettő azért képes lehet kiváltani a kívánt hatást. :)


Hát én ennyi videóval készültem nektek.
De ajánlom figyelmetekbe, ezt a csatornát, ahonnan a fenti videók egy része származik. Rengeteg további megnyugtató zenét találtok itt, szerintem 100% hogy lesz közte, amivel végül sikerül elérni a kívánt hatást!
https://www.youtube.com/channel/UCb_kshGodseYhLPcDtxWv5w
Remélem a segítségetekre voltam! ^^
Sok szeretettel várlak titeket legközelebb is, addig is: írjatok, pipáljatok, kommenteljetek! :)

XOXO 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése